Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دهمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.

اخبار روز دهم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.

علی اوجی: برای ساخت «خائن‌کشی» ماشینم را فروختم

تهیه‌کننده فیلم «خائن‌کشی» گفت: این فیلم با سرمایه کاملا شخصی ساخته شده است حتی ماشینم را برای ساختش فروختم و از هیچ نهاد و ارگان دولتی پولی نگرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جشنواره فیلم فجر: صیانت از آرا و صحت نتایج نظرسنجی برای ما اصل است

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در پی نامه رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: صیانت از آرای مردمی و صحت نتایج نظرسنجی برای ما اصل است.

علی اوجی: کیمیایی پایش را عمل کرد، مهران مدیری: بهانه بود

نشست خبری فیلم «خائن‌کشی» با جای خالی مسعود کیمیایی درحالی برگزار شد که تهیه کننده این فیلم دلیل غیبت کارگردان را عمل جراحی پا عنوان کرد و مهران مدیری با لبخند گفت: بهانه بود.

ابتلا به کرونا دلیل غیبت امیر آقایی در نشست فیلم خائن کشی

امیر آقایی به دلیل ابتلا به کرونا در نشست خبری فیلم خائن کشی شرکت نکرد.

سرگشتگی‌های غیر معمول یک بازیگر

داستان فیلم «شهرک» قابلیت این را دارد تا تماشاگر را تا انتها با خود همراه کند به ویژه سرگشتگی نوید در اولین روزهای ورود به شهرک و تقابلش با پدر و مادر و فرشته و اوستای نقاش که باعث می‌شود بیننده با او همذات‌پنداری کند.

شیر بی‌یال و دم

مهمترین مشکل فیلم «۲۸۸۸» این است که همه چیز هست و هیچ چیز نیست! هم درام خانوادگی است هم حماسی، هم بیوگرافی، هم هنری و هم هزار و یک چیز دیگر اما به دلیل پرداخت نادرست در نهایت آش شله قلمکاری شده که هیچ خوشمزه نیست.

عیار چهل؛ شب نهم/ فضا و ریتم

در نهمین شب از اکران‌های چهلمین جشنواره فجر دو فیلم با نام‌های «شهرک» و «۲۸۸۸» به نمایش درآمد. هر دو فیلم می‌خواهند با ایجاد رابطه‌ای اتمسفریک میان ذهنیت کاراکتر و جغرافیای اثر، مضامین مورد نظر خود را بیان کنند. ‌

تهیه کننده «قصیده گاو سفید»: همچنان منتظر اجازه اکران هستیم

تهیه‌کننده «قصیده گاو سفید» گفت: شورای بازبینی صدور پروانه، نمایش این فیلم را منوط به‌نظر قوه قضائیه کرده‌است؛ همچنان منتظر دریافت اجازهٔ اکران این فیلم هستیم.

چند پیشنهاد برای نشست‌های رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر

نشست‌های رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کند و هر سال به یک شیوه برگزار می‌شود.

سرداران جنگ در قاب سینما

سینمای دفاع مقدس، ادای دین چندانی به سرداران و فرماندهان بزرگ جنگ تحمیلی نداشته است و بیشتر آثار معطوف به عملیات‌های جنگی بود، درحالی که آثار در نیمه دوم دهه ۸۰، شکل اجتماعی‌تری به خود گرفت و فرصت یافت تا تا با چند فیلم محدود، گوشه هایی از زندگی چند فرمانده را به تصویر بکشد.

شهرک واقعی

«شهرک» سناریوی قابل قبولی داشت، ویژگی‌ای که در فیلم‌های ایرانی که دیده‌ام بیشتر در فیلم‌های فرهادی واجد استحکام و انسجام بوده است.

فیلم «۲۸۸۸» در میانه جدول ستاره منتقدان جای گرفت

فیلم «۲۸۸۸» در میان هجده فیلم اکران شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، با دریافت ۲۶.۵ ستاره از منتقدان به جایگاهی بهتر از میانه جدول دست نیافت.

آسمان «شهرک» با ستاره‌های کم‌فروغ منتقدان

فیلم «شهرک» به کارگردانی «علی حضرتی» در میان هجده فیلم اکران شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، نتوانست بیش از ۲۴.۵ ستاره از منتقدان سینما دریافت کند و در میانه جدول با فیلم «بی‌رویا» رقابت نزدیکی دارد.

ایستاده در سکوت

کافی است مبدا شناخت‌تان از هادی حجازی فر به پرده نقره‌ای و شمایل حاج احمد متوسلیان برنگردد، کافی است از کمی قبل‌تر او را بشناسید و صحنه‌های بدیعی که او در تئاتر خلق کرده را دیده باشید تا خوشبین و صد البته متوقع به تماشای «موقعیت مهدی» بنشینید.

گزارش‌های یک عاشق عوضی؛ سال‌هاست که به اینجا تعلق دارم

بعد از بازگشت پیروزمندانه ام به خانه جشنواره، احساس می کنم، سال هاست که به اینجا تعلق دارم. انگار همه اتفاقات عالم در این دو سه روزی که نبودم، در همین یک گله جا افتاده است و من بی خبر مانده ام.

جشنواره فیلم فجر از منظر دوستداران مردمی هنر هفتم

بخش مردمی جشنواره فیلم فجر مقرر شد امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سینماهای کشور برگزار شود، اما اکنون که این رویداد به انتهای راه رسیده از نظر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌ها در سینماها به درستی رعایت نمی‌شود.

«ضد» و «خائن کشی»؛ فیلم‌های روز دهم جشنواره در برج میلاد

روز دهم چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «ضد» به کارگردانی امیرحسین ربیعی و «خائن کشی» اثر مسعود کیمیایی میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

وقتی گیشه مهم نیست

با نگاهی به آثار حاضر در جشنواره چهلم فیلم فجر امسال متوجه می شویم که عمده این فیلم‌ها، اساسا توجه چندانی به گیشه نداشته اند و از هم‌اکنون می‌توان به گیشه متوسط و یا ضعیف این فیلم‌ها ایمان آورد.

از همه تولیدات‌ بنیاد سینمایی فارابی دفاع می‌کنیم/ «لایه‌های دروغ» نیاز به بازتدوین دارد

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی میزان مشارکت این نهاد در چند فیلم سینمایی جشنواره چهلم فیلم فجر را اعلام کرد و گفت: ما از همه تولیدات‌مان در بنیاد سینمایی فارابی دفاع می‌کنیم.

آیا جشنواره فجر سیمرغ کارگردانی خود را برای چهارمین بار به یک فیلم‌ اولی می‌دهد؟

فیلم‌های اول هر دوره از جشنواره، کنجکاوی برانگیزترین آثار این رویداد بوده اند. در همین دوره کنونی، ۳ فیلم ‌برتر آرای مردمی، از میان آثار اول هستند.

پنج فیلم پیشتاز جشنواره چهلم در آرای مردمی

بر اساس آرای مردمی تهران، فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «موقعیت مهدی»، «علفزار»، «شادروان» و «مرد بازنده» پنج فیلم پیشتاز جشنواره چهلم تاکنون اعلام شدند.

نقش پررنگ فارابی در فجر چهلم، سوژه «چله سیمرغ» شد

شماره جدید از ویژه‌نامه «چله سیمرغ» در صفحه نخست به نقش پررنگ موسسه فارابی در سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.

از ادعای تخلف در آرای مردمی تا تمجید فراستی و جیرانی از فیلم‌های جشنواره

اظهارات روز گذشته تهیه‌کننده «شادروان» درباره سامانه رای‌گیری مردمی جشنواره (سمفا) جنجالی شد، مسعود فراستی با قرار دادن «موقعیت مهدی» در میان سه فیلم اول سینمای دفاع مقدس و فریدون جیرانی با نئورالیستی‌ خواندن «نگهبان شب» از چهره‌های خبرساز در نقد فیلم‌های جشنواره بودند.

سیاوش مفیدی: «۲۸۸۸» قصه‌ جنگ از دل عشق است

بازیگر «۲۸۸۸» گفت: این فیلم یک داستان عاشقانه را در کنار قصه جنگ روایت می‌کند؛ روایتی که ورق ورق و برگ‌برگ جلو می‌رود.

 درخواست رئیس سازمان سینمایی از نقاش‌زاده برای شفاف‌سازی در آرای مردمی

رئیس سازمان سینمایی از دبیر جشنواره چهلم خواست در زمینه اخذ آرای مردمی این دوره جشنواره، شفاف‌سازی کند.

موسیقی فیلم جنگی «۲۸۸۸» عاشقانه است

آهنگساز فیلم «۲۸۸۸» گفت: این فیلم جنگی، روایتی عاشقانه برای ادای احترام به خلبانان نیروی هوایی است بنابراین موسیقی‌ که من برای آن ساختم مینیمال، ساده و عاشقانه است و از سازهای آکوستیک استفاده نکردم.

فیلمنامه «ضِد» تلفیقی از تخیل و تاریخ است

کارگردان فیلم «ضِد» گفت: فیلمنامه ضِد یک قصه تخیلی است که در پس زمینه آن وقایع تاریخی قرار دارند.

برچسب‌ها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره چهلم آرای مردمی تهیه کننده خائن کشی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت

جشنواره‌ها عموما عامل انگیزشی بسیار قوی برای تولیدکنندگان آثار رسانه ای، هنری و پژوهشی هستند که این تولید کنندگان تلاش دارند تا علاوه بر محک خود در بستر جشنواره با تنوع تولید و اندیشه و دیدگاه‌های متفاوت نیز در موضوعات مورد علاقه خود بیشتر آشنا شوند و بر وجوه آموزشی موجود در جشنواره‌ها در کنار مباحث رقابتی توجه دارند.

امروز، معاونت صدای رسانه ملی به مأمن و مرکز مهم در زمینه مستندسازی تبدیل شده و حامی جدی مستندسازان است. مروری بر آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره پژواک و اذعان داوران در این عرصه به خوبی اثبات می‌کند بسیاری از برنامه سازان پیشکسوت و جوان در حوزه مستندسازی آثار فاخر و تأثیرگذاری را ساخته و به سراغ سوژه‌های ناب برای مستندسازی رفتند. 

جشنواره مستند رادیویی پژواک محملی شده تا قالب مستندسازی در رادیو احیا شود و مستندسازان رادیویی در فضایی سالم با یکدیگر رقابت کنند. همچنین در سایر شبکه‌ها نیز فضای مناسبی برای پخش آثار شاخص و برتر مستند ایجاد کرده است. نتیجه این است که امروز، برنامه‌های مستندمحور رادیو، پرشنونده هستند و به واسطه رادیو، مستند‌ها جایگاه ویژه‌ای نزد ذائقه مردم یافته است.

از سوی دیگر جشنواره پژواک فرصتی فراهم کرده تا مردم هم در این جشنواره سهمی داشته باشند. هدف از این بخش، افزایش تعامل میان برنامه سازان و مخاطبان و از سوی دیگر شناسایی افراد مستعد در این حوزه است. همچنین آثار قابل داوری در بخش مردمی نسبت به دوره‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و این نشان می‌دهد مردم علاقمند به این قالب از برنامه سازی هستند. ضمن این که در حوزه مردمی سعی شده گونه‌های راحت مستند (مستند روایی و گزارشی) گذاشته شود تا علاقمندان به این عرصه وارد میدان شوند. بخش مردمی جشنواره پژواک در راستای نگاه تحولی معاونت صدا مبنی بر راه اندازی نهضت تولیدات مردمی است که این نگاه به جد دنبال می‌شود.

در واقع ایجاد فضای تعاملی میان مردم و مستندسازان و احترام به نظر و علاقه شنوندگان رادیو هم از دیگر مزیت‌های این رویداد است. جشنواره مستند پژواک نیز همچون بسیاری دیگر از جشنواره‌های رادیو با مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود. به این ترتیب که برای همه مردم این امکان فراهم شد تا بهترین فیلم‌های مستند از نگاه خود را انتخاب و در این جشنواره شرکت دهند. بدون تردید نظرات مردمی نیز به تقویت فعالیت رادیو در زمینه تولید و پخش آثار مستند کمک می‌کند. 

از سوی دیگر دوری از کلیشه‌های رایج، خلق و اجرای طرح‌های نو، تحولی عمیق در محتوا و اضافه شدن بخش‌های ویژه همچون وعده صادق و... حاصل توجه جشنواره پژواک در سومین دوره است.

مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با سالروز ۸۴ سالگی رادیو برپا شد و برگزیدگان بخش‌های برنامه‌های مستمر، مستند‌های مستمر، مشاغل و مستندنگاری اعلام شدند. اکنون که به روز‌های اختتامیه نزدیک می‌شویم، قرار است برگزیدگان راویان حقیقت در بخش‌های اصلی، ویژه و مردمی اعلام شود و تندیس‌های طلایی در دستان راویان حقیقت در رادیو قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است